Jeugdzorginstelling krijgt nieuwe corporate identity

Twee jeugdzorginstellingen bundelen hun krachten en starten samen een nieuwe organisatie op het gebied van jeugdzorg. Nieuw, maar met jarenlange ervaring.

  • Opdracht

    Verbeeld de nieuwe organisatie in een corporate identity (kernwaarden, merkverhaal, merkenbeleid, design, huisstijl). Zodat er een krachtige en herkenbare communicatielijn ontstaat.

  • Aanpak
    • interviews met bestuur en clustermanagers van beide fusiepartners
    • meelopen met een aantal medewerkers
    • strategische MT-sessie om (kern)waarden van de nieuwe organisatie te bepalen
    • uitkomsten vertalen naar een waardeverhaal en uitgangspunten voor communicatie
    • creatieve sessie rond de nieuwe visuele identiteit (i.s.m. creatief team)
    • ontwikkelen van merkenbeleid binnen de organisatiestructuur
    • ontwikkelen en uitwerken van logo, concept, huisstijl en stationary (i.s.m. grafisch ontwerper)
    • begeleiden bij uitrol van de nieuwe huisstijl